woensdag 18 januari 2012

Thema Ziek zijn (3)

Vandaag vertelde de juf een verhaal over Jules. Hij speelde doktertje, samen met zijn "zieke" vriendje... Zijn vriendje had hoofdpijn en Jules onderzocht hem. De "dokter" gaf hem een appelsapje om te genezen en schreef hem nog vlug een "doktersbriefje" voor: een tekening!
Daarna mochten we "pilletjes tegen de hoest" in een bokaal kleven...
De oudste kindjes die wilden mochten nog werkblaadjes maken.
Bij dit werkblaadje moesten we goed naar de juf luisteren en kijken welk prentje erbij paste...
Opdrachten: de dokter voelt aan mijn buik, de dokter geeft me een prikje in mijn bil, de dokter luistert naar mijn hartje, de dokter kijkt in mijn oor, de dokter kijkt naar mijn keel, de dokter weegt me.
Bij het volgende werkblaadje moesten we de pleisters, de spuitjes en de medicijnen bij de juiste beer kleven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten