vrijdag 21 september 2012

Thema: Mijn lijfje

Deze week leerden we over ons lichaam. We bekeken onze lichaamsdelen langs alle kanten en vertelden waarvoor ze dienden. Een tong bijvoorbeeld, dient volgens Lars om "aan 'ne lekkere crème te lekken"...
We experimenteerden met handen en vingers én verf. De meeste kleuters vonden het heel fijn om met hun handen in de verf te wrijven. Maar er waren ook kleuters die het absoluut niet wilden proberen...
We maakten een puzzel...
We leerden eenvoudige gebaren maken met onze handen... Wuiven met de handen, klappen in de handen. Met de hand over de buik wrijven betekent: mmmm, lekker! ...
We leerden een liedje:
Ik kriebel op je buikje, je buikje is zo zacht
Ik kriebel op je buikje, tot je lacht
Kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, kriebel en ik wacht
Kriebel, kriebel, kriebel, kriebel, tot je lacht

We schilderen ons zelfportret...
...en de juf was enorm fier over de resultaten!
Tja, en er werd ook al eens naast het papier geschilderd...
Vanaf nu maken de kleuters één keer per maand een tekening van zichzelf. Zo hebben we op het einde van het jaar ons "Ik-boekje". Daarin kan je heel goed onze ontwikkeling zien, zegt de juf...
We stempelden onze handjes...
De oudste kleuters die wilden, mochten enkele werkblaadjes maken. Bij het ene moesten we het hoofd, de hand en de voet op de juiste plaats kleven. Bij het andere moesten we de 2 helften van lichaamsdelen bij elkaar zoeken en tegen elkaar kleven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten